Asa cum ne-am obisnuit, mai nou, fiecare sarbatoare se transforma intr-un maraton de cumparaturi. De aceea, a te asigura ca produsele tale sunt vazute de cat mai multi clienti potentiali si ca magazinul tau online este pregatit pentru un numar mare de cumparatori infocati, nu este doar inteligent, ci esential. Asadar, am scris un articol cuprinzator explicand cum te poti pregati pentru un eveniment de cumparaturi de succes in perioada de Paste.
Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.
Vanzarile din perioada Pastelui au fost dintotdeauna mari, insa Federatia Nationala de Retail din SUA estimeaza ca anul acesta vor depasi recordurile anterioare, cu o cifra care va ajunge la 24 de miliarde de dolari. Cresterea din acest an a cheltuielilor pentru cumparaturile de Paste ar putea fi atribuita catorva factori cheie:
In primul rand, datorita dezvoltarii tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala, comerciantii pot acum sa prezica preferintele clientilor cu o acuratete remarcabila, oferind recomandari personalizate care rezoneaza cu nevoile unice ale fiecarui cumparator.
Acest nivel ridicat de personalizare nu numai ca face experienta de cumparaturi mai captivanta pentru consumator, dar incurajeaza si adaugarea unui numar mai mare de articole in cosul de cumparaturi, stimuland astfel vanzarile totale.
In plus, ajutat de IA, marketingul pe retelele sociale a atins un nivel ridicat de eficienta, contribuind la atingerea acestor cheltuieli record anticipate.
Pe langa generarea acestor predictii pozitive, care cu siguranta pun un zambet pe fata fiecarui comerciant online, studiul a descoperit date cheie despre factorii care influenteaza deciziile de cumparare in timpul acestor sarbatori.
63% dintre oameni se lasa influentati de traditii, ceea ce arata efectul pe care obiceiurile le au in influentarea cumparaturilor.
31% dintre consumatori doresc sa isi arate afectiunea cumparand cadouri pentru prieteni sau familie.
29% sunt cumparatori strategici, asteptand deliberat si profitand de promotii si reduceri atractive.
De asemenea, atmosfera sarbatorilor joaca un rol cheie, 23% din clienti raspunzand ca fac achizitii influentati de aspectul atragator al magazinului si decoratiunile festive care le capteaza atentia.
Impreuna, acesti factori contureaza imaginea unei piete dinamice, unde emotiile, traditia si strategiile de cumparaturi inteligente impulsioneaza frenezia cheltuielilor de Paste. Prin intelegerea acestor rezultate de la Federatia Nationala de Retail din SUA, comerciantii online pot dezvolta strategii pentru a atrage clientii.
Cumparaturi influentate de traditie
Nu este surprinzator ca o pondere mare sunt cumparatorii care imbratiseaza traditia de Paste. Pentru a-i servi, primul lucru pe care ar trebui sa-l faci – adapteaza-ti produsele pentru a se alinia cu obiceiurile traditionale de Paste. De exemplu, daca afacerea ta nu poate include produse specifice Pastelui, incearca sa oferi pachete grupate ca si colectii de Paste si evidentiaza aceste colectii in mod proeminent pe pagina de start si prin campanii de marketing tintite.
In acelasi timp, distribuie continut inspirat de traditie, posibil incorporand modul in care produsele tale se potrivesc in aceste obiceiuri. Acest lucru ar putea fi realizat prin postari de blog, continut pentru retelele sociale sau newsletters. Evolutiile curente ale AI si lansarea ChatGPT au adus beneficii imense in eCommerce. Utilizatorii pot acum crea texte captivante cu ajutorul inteligentei artificiale.
Atentie insa la noii algoritmi actualizati de Google, care penalizeaza continutul scris de AI. Nu spunem ca nu poti folosi AI, dar Google incurajeaza acum proprietarii de website-uri si creatorii de continut sa creeze continut folositor oamenilor. Foloseste AI pentru a elabora idei, sau a da o structura continutului tau, si implica-te cat mai mult posibil pentru a-l transforma intr-un instrument prin care clientii tai gasesc informatii semnificative.
O buna parte din clienti sunt influentati de atmosfera pe care o emana magazinul tau online, asa ca actualizeaza designului pentru a reflecta tema festiva de Paste prin schimbarea bannerelor cu creatii care promoveaza vanzarile de Paste.
O alta strategie este integrarea unor elemente interactive legate de Paste pe website. Un astfel de element este Vanatoarea de Oua de Paste care ofera reduceri sau oferte speciale cand clientii gasesc oua ascunse. Vizitatorii vor gasi aceste oua in descrierile produselor sau in descrierile categoriilor. In functie de regulile stabilite, un clic pe ou poate dezvalui anumite reduceri.
La prima vedere, functionalitatea ofera o modalitate captivanta pentru clienti de a descoperi reduceri cautand “oua” ascunse pe intregul site, dar in acelasi timp ii face pe noii vizitatori sa creeze conturi, deoarece pot vedea codurile de reducere doar daca sunt logati.
Cumparaturi de cadouri pentru familie sau prieteni
Avand in vedere ca aceste articole cad mai mult in categoria “semnificative” si mai putin in categoria “scumpe”, merita cu adevarat sa creezi o sectiune speciala pe site unde clientii pot cumpara cadouri dupa pofta inimii. Este, de asemenea, o oportunitate excelenta de a vinde stocul care nu s-a dovedit a fi de succes. A avea o astfel de optiune pentru stocul nevandut este o mina de aur pentru comercianti. Acest lucru insa va functiona la capacitatea sa maxima doar daca sunt folosite platforme complexe care folosesc IA pentru a analiza comportamentul cumparatorilor si pentru a genera sugestii de upselling, cross-selling si produse inrudite. Imagineaza-ti sa ai o baza de date complexa de clienti fideli care doresc sa faca mici cadouri familiei si prietenilor tot timpul, si sa fii capabil sa personalizezi fiecare mesaj pentru ei in baza istoricului lor anterior de cumparaturi!
Vanatorii de oferte
Suntem constienti, nimic nu le place mai mult clientilor decat o oferta tentanta. Reducerile de pret sau transportul gratuit imbunatatesc perceptia valorii clientului, incurajand mai multe cumparaturi. Asadar, organizeaza reduceri si vanzari fulger si publica-le pe toate canalele, inclusiv email, retele sociale si website in perioada premergatoare Pastelui.
Poti crea o pagina teaser care anunta unele dintre reducerile si promotiile ce vor fi disponibile, impreuna cu un formular de inregistrare pentru a fi notificat cand vanzarea devine activa. Se poate adauga si un buton de share, permitand clientilor sa arate pagina pe canalele lor sociale preferate, extinzand astfel raza de actiune si creand un adevarat buzz inainte de evenimentul principal de cumparaturi.
Odata ce vanzarea a inceput, aceasta pagina teaser va fi inlocuita cu o pagina dedicata, foarte optimizata, prezentand toate produsele oferite, cu o navigatie simpla si intuitiva.
In timpul vanzarilor, adaugarea unui cronometru de numaratoare inversa pe site este o modalitate excelenta de a crea urgenta. O astfel de functie creste dorinta vizitatorilor tai de a continua cumparaturile.
Imbunatatirea experientei utilizatorului
Dincolo de o functio de cautare complexa, de o navigatie intuitiva si de un checkout ce ofera clientilor multiple modalitati de plata, diverse posibilitati de livrare, optiuni de completare automata pentru livrare si siguranta, exista o noua functionalitate care a revolutionat lumea comertului electronic de cand a aparut AI: oferirea unor experiente de cumparaturi extrem de personalizate.
Bazate pe puterea inteligentei artificiale, platforme precum Klevu, Nosto sau Aqurate.ai analizeaza comportamentul cumparatorilor si ofera sugestii distinctive de produse fiecarui client, realizind astfel un magazin unic, pe toate canalele relevante. Avand aceasta functionalitate creeaza cumva impresia pentru clientii tai ca sunt ghidati pe parcursul intregii experiente de cumparaturi de un vanzator foarte bine informat despre preferintele lor. Ce e si mai bine, aceste platforme pot fi integrate fara probleme cu toate platformele mari de comert electronic.
Indiferent de functionalitatile pe care le adaugi website-ului tau, este crucial sa te asiguri ca acestea ruleaza impecabil pe dispozitivele mobile, deoarece in zilele noastre experientele de cumparaturi au loc de obicei pe platforme multiple.
Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.