A fi pe prima pagina Google in mod organic este intr-adevar o realizare notabila. Pentru a atinge o asemenea performanta, paginile web trebuie sa se prezinte extrem de bine in fata algoritmilor Google. Functionand ca arbitri pentru calitatea continutului pe internet, aceste sisteme complexe, in continua evolutie, sunt concepute pentru a filtra miliarde de pagini web, pentru a prezenta utilizatorilor cele mai relevante rezultate ca raspuns la cautarile lor. In martie, timp de o luna, Google deruleaza o actualizare pentru algoritmii sai, care pare a fi mult mai importanta decat o actualizare de baza obisnuita. Concentrandu-se pe identificarea continutului de slaba calitate generat exclusiv de IA, precum si pe practicile de SEO manipulative, actualizarea vine cu beneficii, dar si cu multe implicatii pentru proprietarii de afaceri online.

Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.

Actualizarea de baza din martie 2024 este una dintre cele mai importante pana acum pentru Google. Am spus-o inainte – Google va gasi o modalitate de a face diferenta intre milioane de pagini ce folosesc continut creat cu ajutorul platformelor de IA si cele care folosesc continut considerat util de oameni. In plus, actualizarea va lua in considerare noi politici anti-spam pentru a aborda mai eficient practicile care pot avea un impact negativ asupra rezultatelor cautarilor in Google.

Faptul ca algoritmii sunt sisteme active i-a facut sa fie principalii ‘vinovati’ pentru care Google este acum unul dintre cele mai folosite motoare de cautare, cu aproape 92% din toate cautarile pe internet la nivel global efectuate cu ajutorul sau.

Intr-adevar, focusul s-a schimbat de-a lungul anilor. Au aparut noi factori de clasare organica, cum ar fi „experienta pe pagina”. Dar metricii clasici, cum ar fi calitatea continutului, au ocupat intotdeauna o pozitie de baza cand a venit vorba de optimizarea pentru motoarele de cautare. Si aceasta actualizare de baza din Martie arata faptul ca a crea un continut de buna calitate este inca foarte important.

Anul trecut, multi au vazut dezvoltarile AI, cum ar fi ChatGPT, fiind folosite pentru a gestiona toate sarcinile de creare a continutului. Cu toate acestea, noua actualizare a algoritmului este modalitatea Google de a diferentia. Cand capacitatea de a scrie continut, folosind cuvintele cheie potrivite, este la indemana tuturor, incurajarea administratorilor de site-uri web si a creatorilor de continut de a face continut satisfacator adresat oamenilor este modul in care motorul de cautare spune „Daca vrei sa te distingi, trebuie sa faci mai mult decat copy and paste!”

Acum, nu spunem ca ChatGPT nu poate fi folosit. Dimpotriva, poate fi bine utilizat ca un asistent virtual care ofera informatii corelate sau de ce nu, o structura de continut si idei. Dar potentialul sau complet va fi valorificat de cei care stiu cum sa preia ideile generate de AI si sa le transforme in continut de inalta calitate, proaspat si relevant.

De fapt, Google specifica clar ca utilizarea continutului generat prin automatizare, inclusiv AI generativ, este considerata spam DOAR daca scopul principal este manipularea clasarii in rezultatele de cautari.

Modul in care Google identifica continutul util

Cu aceasta actualizare importanta, Google demonstreaza ca focusul se indreapta acum catre utilizatorii sai finali, prioritizand experienta utilizatorului si continutul autentic. Si acest lucru este foarte logic, mai ales pentru site-urile de comert electronic, unde intreaga experienta, de la cautarea produselor pana la paginile produselor, este integrala pentru succesul afacerii.

Aceasta este vocea Google care spune ca, pentru a fi relevanti, comerciantii trebuie sa creeze continut care sa serveasca nevoilor vizitatorilor lor, si nu algoritmilor. Acest lucru nu va imbunatati doar experienta utilizatorului, dar va crea un spatiu web mai informativ si de incredere, o stigma care i-a fost pusa internetului de mult timp.


Politici actualizate privind spam-ul


O alta parte importanta a acestei actualizari creste nivelul de examinare a practicilor care afecteaza negativ rezultatele cautarii, si anume abuzul de domenii expirate, abuzul de continut și abuzul de reputatie a unui site web.

Abuzul de domenii expirate a fost o practica comuna folosita pentru a manipula clasamentele de cautare prin achizitionarea unui domeniu expirat, sperand sa se profite de reputatia vechii afaceri. Cu toate acestea, algoritmii sunt instruiti sa diferentieze intre aceste obiceiuri rau intentionate si utilizarea unui nume de domeniu vechi pentru un nou website original, conceput pentru a servi oamenilor si nu algoritmilor.

Abuzul de continut este uneori utilizat pentru a manipula clasamentele de cautare prin crearea unor cantitati mari de continut neoriginal care ofera puțina valoare utilizatorilor. Aici, continutul generat de IA este folosit masiv, dar, asa cum am explicat inainte, diferentele intre aceasta practica si utilizarea IA pentru a genera o structura, o idee, sunt imense si Google nu va penaliza ultima situatie daca rezultatul final este util utilizatorilor.

Abuzul de reputatie a site-ului se intampla cand o pagina terta este publicata, fara nicio legatura cu pagina principala in ceea ce priveste relevanta continutului. Cand scopul sau este de a manipula clasamentele de cautare profitand de indicii de clasare ale site-ului principal, Google va considera acest lucru ca fiind Spam. Cu toate acestea, Google nu penalizeaza toate aceste pagini. De exemplu, site-urile detinute de publicatii au adesea pagini advertoriale. Chiar daca acestea nu au acelasi continut ca paginile principale, acestea sunt inca relevante pentru afacere.

Chiar si asa, pentru a se asigura ca nu depasesc linia rosie, Google sfatuieste administratorii web sa foloseasca meta tag-ul robots noindex, o regula care spune motorului de cautare sa nu indexeze continutul.

Concluzii

Actualizarea reprezinta un mesaj clar din partea Google ca oferirea unei experiente placute pe website este calea corecta catre o clasare organica buna. Toate partile acestei actualizari, de la reglementarea continutului generat de AI pana la detectarea imbunatatita a spamului, inseamna ca proprietarii de website-uri vor trebui sa isi examineze mai atent practicile de creare a continutului si strategiile SEO pentru a respecta noile cerinte.

In timp ce actualizarea este in desfasurare, afacerile pot observa fluctuatii ale clasarii lor organice, lucru care probabil se va stabiliza pe masura ce diferitele componente se integreaza complet.

Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.