Lumea eCommerce a devenit atat de competitiva, incat daca brandul tau ajunge sa fie cunoscut, inseamna implicit ca usa spre succes ti-e larg deschisa. Pentru a intelege mai bine fenomenul brandingului, imagineaza-ti un supermarket imens, unde rafturile sunt pline cu produse, toate incercand sa-ti capteze atentia si sa te faca sa le cumperi. Cu siguranta nu-l vei alege pe cel mai putin cunoscut. In eCommerce, un branding eficient diferentiaza o afacere, creand o impresie in mintea consumatorilor ce va dura mult timp.
Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.
Trebuie insa sa intelegem ca brandingul nu inseamna numai un logo sau un tagline captivant – este mai degraba felul in care iti creionezi acea identitate unica ce rezoneaza maxim cu audienta ta.
Exista numeroase studii care arata ca cei care isi construiesc un brand solid si consistent pot avea vanzari cu peste 20% mai mari, tocmai pentru faptul ca aceasta consistenta inspira incredere, facand clientii mai predispusi sa aleaga produsul sau serviciul tau in detrimentul altora.
Putem spune astfel ca brandingul este esenta vitala pentru un business de eCommerce si de aceea am scris acest articol ce explica in detaliu cum sa-ti construiesti eficient acest element fundamental.
Totul incepe cu intelegerea identitatii brandului tau
A avea o misiune si o viziune clara este mai mult decat o casuta care trebuie bifata pentru a spune ca urmezi cele mai bune practici. Intr-adevar, nu sunt multi cei care au avut aceasta claritate chiar de la inceput – de multe ori se schimba pe parcurs – dar ceea ce trebuie sa intelegi este importanta de a le stabili de la inceput, deoarece ambele ar trebui sa-ti ghideze actiunile si deciziile.
Misiunea defineste scopul principal al afacerii, articuland de ce exista si ce isi propune sa realizeze pe termen scurt. Ea ajuta atat la alinierea eforturilor businessului cat si la a oferi angajatilor un sentiment de directie si scop.
Viziunea, pe de alta parte, contureaza aspiratiile pe termen lung ale afacerii, proiectand o imagine a ceea ce spera compania sa devina in viitor. Indiferent daca esti o mare corporatie sau un mic magazin online, aceste doua elemente vor crea o cultura bine legata si vor construi o identitate puternica, motivand atat angajatii, cat si clientii.
Sa luam exemplul Patagonia. Sloganul “Suntem in afaceri pentru a salva planeta”, arata dedicarea lor fata de sustenabilitate si practici etice. In acelasi timp, angajamentul Patagonia fata de aceasta misiune este evident in actiunile si politicile lor. Ei au fost printre primii care au utilizat materiale sustenabile, cum ar fi poliesterul reciclat, si au implementat practici de munca corecte in intregul lor lant de aprovizionare. Mai mult, programul lor “Worn Wear”, care incurajeaza clientii sa cumpere haine uzate si sa-si repare echipamentele vechi in loc sa cumpere altele noi, se aliniaza perfect cu viziunea lor de a reduce deseurile si de a promova sustenabilitatea. Putem spune ca au construit un brand puternic bazat pe aceste principii? Noi spunem ca DA!
Pe langa toate astea, si-au castigat si o baza de clienti loiali care le impartasesc valorile.
Identifica USP sau Unique Selling Proposition
Mult mai mult decat o unealta de marketing, acest USP te ajuta sa explici clar de ce clientii ar trebui sa aleaga brandul tau in detrimentul altora. Pentru a identifica USP-ul tau, incepe prin a analiza beneficiile unice pe care produsele tale le ofera si pe care competitorii nu le au. Concentreaza-te pe ceea ce faci exceptional de bine, fie ca este vorba de calitate superioara, servicii exceptionale pentru clienti, caracteristici inovatoare sau practici etice.
Un exemplu de succes este Apple, care a considerat designul elegant, inovator si tehnologia usor de utilizat ca si USP, ajungand sa domine piata tehnologiei. Focusul clar al Apple pe inovatie si calitate premium l-a diferentiat, creand o baza de clienti loiali si un brand puternic.
Cum sa descoperi ce-ti face brandul unic
In ziua de azi, cu o piata eCommerce atat de competitiva, este practic imposibil sa o poti penetra daca ceea ce oferi nu este unic. In primul rand, cauta sa afli raspunsul la ceea ce te diferentiaza. Intreaba-ti clientii si cauta tipare in feedback-ul lor care evidentiaza punctele forte sau caracteristicile unice. Poate fi un view unic daca esti un hotel, calitatea produselor, faptul ca sunt hand-made, etc. Acest lucru te va ajuta sa identifici aspectele care te disting de competitie si plac clientilor tai.
Analizeaza aceste puncte forte si reflecteaza asupra a ceea ce reprezinta brandul tau si la ce excelezi. Vezi daca se aliniaza cu viziunea companiei, si daca da, fa-ti din atingerea lor constanta obiectivul principal.
In al treilea rand, vezi daca brandul tau atinge anumite corzi sensibile, emotionale. Acestea ar putea fi orice, de la un sentiment de comunitate, incredere sau entuziasm. Si aici, feedbackul de la clienti joaca un rol esential pentru ca intelegerea atractivitatii emotionale te poate ajuta sa creezi un USP captivant care nu doar evidentiaza caracteristicile unice, ci si rezoneaza profund cu clientii tai tinta.
Nu in ultimul rand, intelegerea nevoilor si preferintelor clientilor tai te va ajuta sa iti aliniezi oferta cerintelor lor. Acest lucru este benefic atat in faza incipienta a cresterii brandului, dar si pe parcursul vietii afacerii tale pentru ca te va ajuta sa oferi o experienta de cumparaturi unice, ce in schimb va aduce multe rezultate precum vanzari bune si o clientela loiala.
Poti citi mai mult despre acest subiect in articolul nostru de blog…
Crearea unei strategii de dezvoltare a brandului
Marii retaileri online au si echipe pe masura ce se ocupa de stabilirea unei prezente puternice pe piata. Ce se intampla insa cand afacerea ta nu dispune de asementea bugete? Raspunsul este simplu: stabileste-ti o strategie eficienta si urmareste cateva elemente esentiale, si cu siguranta nu vei da gres.
In primul rand pozitioneaza-ti brandul pe piata. Cu alte cuvinte, acest lucru se refera la modul in care brandul tau este perceput in mintea consumatorilor in comparatie cu competitorii. Este spatiul unic pe care brandul tau il ocupa pe piata, modelat de factori precum calitatea produsului, pretul si experienta clientilor.
Pentru asta, trebuie sa-ti identifici publicul tinta: cine sunt clientii tai, ce cauta si ce apreciaza acestia? Apoi, trebuie sa-ti analizezi competitorii, pentru a identifica lacune si oportunitati pe piata.
USP vine aici in ajutor, pentru ca acesta articuleaza clar ceea ce face ca brandul tau sa fie unic si de ce ar trebui clientii sa te aleaga.
Dupa ce ai bifat toate aceste lucruri, asigura-te ca le comunici consistent pe toate canalele de marketing – social media, email, etc.
Un ton al brandului consistent este crucial pentru construirea increderii, nu numai a clientilor, dar si a angajatilor. Acest ton, precum si stilul si limpajul in care este expus, trebuie sa fie distinct si sa se rezoneze perfect cu audienta ta. Vrei sa folosesti un ton prietenos, amuzant, plin de jargoane? Foarte bine! Insa daca clientela ta este formata din seniori, cu siguranta vei da gres. Asadar, gaseste-ti tonul potrivit si foloseste-l in toate comunicarile, de la postari pe retelele sociale la interactiuni cu serviciul clienti.
Toate acestea culmineaza cu crearea unei identitati vizuale puternice. Aceasta cuprinde toate elementele vizuale care reprezinta brandul tau, precum logo-ul, paleta de culori, tipografia si imaginile. Fii indraznet! Brandul tau trebuie sa fie usor de identificat si memorabil in mintea consumatorilor, dar in acelasi timp, stilul imaginilor, graficii si altor elemente vizuale pe care le folosesti ar trebui sa rezoneze cu clientela ta tinta.
Tot ceea ce inseamna identitate vizuala trebuie sa reflecte esenta brandului tau.
Logoul este poate cel mai important element vizual, un adevarat simbol pentru businessul tau. Bifeaza cele trei cerinte esentiale – sa fie simplu, memorabil si sa reflecte esenta brandului tau – si cu siguranta va face o impresie imediata si durabila.
O paleta de culori bine aleasa poate transmite starea de spirit si mesajul dorit. Un font bine ales ajuta la intarirea personalitatii brandului tau si asigura lizibilitatea pe toate platformele. Deasemeni, imaginile, daca sunt alese corect, sustin povestea brandului tau.
Construieste-ti o prezenta online puternica
Online-ul a fost factorul esential cara a facut ca mici comercianti sa se poata dezvolta rapid in ultimii ani, si de ce nu, sa se poata bate pe un picior cat de cat egal cu marii jucatori. Principalele platforme de social media sunt mediul perfect de a te face cunoscut, daca stii sa-ti expui mesajul. Ce este mai interesant – este accesibil tuturor. Un mic geniu creativ se poate bate de la egal la egal cu o armata de marketing executives. Asa ca, lupta-te sa-ti creezi o prezenta online robusta, pentru a ajunge si a interactiona cu audienta ta cat mai mult.
Pentru comerciantii online, websiteul este mult mai mult decat o modalitate de prezentare a afacerii. Este pur si simplu modalitatea principala de a-si vinde produsele.
Dincolo de a dezvolta un magazin online usor de utilizat, performant, atractiv din punct de vedere vizual, sau care se prezinta perfect pe orice device – cerinte ce au devenit de baza in ziua de azi – implementarea functiilor bazate pe Inteligenta Artificiala faciliteaza aducerea experientelor de cumparaturi la un alt nivel. Personalizarea acestora pana la modul in care fiecare vizitator traieste o calatorie unica ajuta nu numai la cresterea vanzarilor, dar si la crearea acelei mase importante de clienti loiali brandului tau.
Mai mult, crearea unui continut valoros care educa, place, rezolva probleme si rezoneaza cu clientii tai si in acelasi timp ii angajeaza in discutii, este cea mai buna metoda de a te apropia de ei. Pentru a afla mai multe despre Marketingul prin Continut, citeste articolul nostru aici…
Asadar, succesul unui brand depinde in mare masura de capacitatea acestuia de a se diferentia si de a crea o legatura puternica cu clientii. Exemple precum Patagonia si Apple ne arata ca brandurile care isi aliniaza valorile cu actiunile lor pot crea loialitate si incredere pe termen lung. In plus, o prezenta online robusta, sustinuta de un magazin online performant, care is adapteaza oferta fiecarui client si care prezinta continut valoros, este cruciala pentru a atrage clientii si a-i tine aproape.
Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.