Niciodata in istoria comertului electronic nu am asistat la atat de multe inovatii ca acum. Datorita capacitatii AI de a se imbunatati constant, aceasta cursa pentru a descoperi noi aplicatii este mai intensa ca niciodata. Recent, Amazon a lansat doua instrumente complexe bazate pe AI – Shopping Guides, o functie ce ghideaza clientul in procesul de cumparare, si asistentul virtual Rufus. Cunoscand industria eCommerce, in scurt timp multe alte companii le vor urma exemplul. Lunile urmatoare promit sa redefineasca modul in care facem cumparaturi online. Nu este vorba doar de a gasi produse – este vorba despre asistenta inteligenta care te ghideaza la fiecare pas.
Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.
Amazon a fost mult timp un inovator in peisajul comertului electronic, in special cand vine vorba de integrarea instrumentelor bazate pe AI. Lansati la sfarsitul anilor ’90, algoritmii lor de recomandare a produselor, care analizeaza obiceiurile de navigare, istoricul achizitiilor si preferintele, au impus standardul pentru experientele de cumparaturi online personalizate. Astazi, acest motor de recomandari genereaza aproximativ 35% din vanzarile Amazon.
Algoritmii, aceasta inovatie revolutionara, a deschis calea pentru noile Ghiduri de Cumparaturi, o functie care ajuta utilizatorii sa exploreze categoriile de produse si sa gaseasca recomandari bazate pe informatii detaliate, facand cumparaturile mai informate si mai eficiente.
In plus, Rufus este un asistent bazat pe tehnologia AI, ce raspunde la intrebari legate de cumparaturi, ajutand clientii sa compare produse si sa primeasca recomandari. Asistentul poate oferi chiar detalii specifice despre produse, precum modificarile de pret si recenziile utilizatorilor.
Aceste unelte sunt extrem de importante nu doar pentru Amazon, care va continua sa domine industria eCommerce, ci si pentru intregul ecosistem, deoarece, asa cum in ultimii ani recomandarile de produse au devenit accesibile publicului larg prin dezvoltarea diverselor platforme, acelasi lucru se va intampla si cu cumparaturile asistate de inteigenta artificiala.
Pentru o taxa lunara, magazinele online vor putea integra platforme inteligente care le vor ajuta sa ofere o experienta mai centrata pe oameni, experiente de cumparare intuitive si bine informate, asemanator cu ceea ce ar oferi un asistent din magazinul tau local. Asa ca, in randurile urmatoare, vom vedea ce beneficii ar putea aduce acestea comertului online.
Beneficiul principal: O experienta de cumparaturi mai personalizata si mai eficienta
Cumparaturile online au multe avantaje – sunt convenabile, ofera o varietate mai mare de produse si, in acelasi timp, costurile operationale reduse se reflecta adesea in preturi mai mici decat cele ale magazinelor fizice. Insa, problema majora a fost mereu lipsa interactiunilor personale. De cele mai multe ori, esti pe cont propriu, iar prezenta unui chatbot antrenat sa raspunda doar la intrebari generale nu este de mare ajutor. De aceea, un numar mare de clienti – persoane in varsta, persoane cu dizabilitati – nu vad in cumparaturile online o metoda preferata.
Aceste noi descoperiri transforma modul in care clientii interactioneaza cu platformele de eCommerce. Sa luam drept exemplu Shopping Guides de pe Amazon. Daca vrei sa cauti ‘pantofi de alergare’, functia te va ajuta sa gasesti cu usurinta ceea ce cauti. Vrei confort, durabilitate sau performanta? Oricare ar fi criteriile tale, ghidul de cumparaturi bazat pe inteligenta artificiala va putea rezuma produsele si va arata clientilor potentiali pe acelea care se potrivesc cel mai bine nevoilor lor. De asemenea, analizeaza obiceiurile de navigare, achizitiile anterioare si preferintele, facand ca experienta sa semene cu ajutorul dat de un asistent dintr-un magazin fizicbine pregatit, si care in acelasi timp iti cunoaste foarte bine preferintele.
Un alt beneficiu este faptul ca aceast tip de cumparare personalizata reduce semnificativ oboseala decizionala. Navigarea prin sute de produse, fara a sti ce se potriveste nevoilor lor, este unul dintre motivele principale pentru care clientii parasesc paginile si, uneori, chiar si cosurile de cumparaturi.
In schimb, daca platforma ofera o calatorie intuitiva, fara intreruperi, prin sugestii de produse precise, comparatii clare si raspunsuri la intrebari specifice la momentul potrivit, satisfactia si increderea lor cresc natural.
Platforme care ofera ghizi de cumparaturi bazati pe AI
Amazon este, fara indoiala, un deschizator de drumuri cand vine vorba de asistenta inteligenta a experientei de cumparaturi, dar cu siguranta nu va trece mult timp pana cand si alte platforme vor putea oferi aceleasi functionalitati. In acest moment, insa, nu sunt multe disponibile.
Asistentul de cumparaturi bazat pe AI de la Shopdev este bine apreciat si se poate conecta cu usurinta la principalele platforme de eCommerce precum Magento, Shopware sau Shopify, utilizand API-uri sau module personalizate.
Platforma asista eficient clientii in procesul de achizitie. Folosind algoritmi AI, Shopdev ofera recomandari personalizate bazate pe istoricul de cautare si preferinte. De asemenea, dispune de un instrument puternic care detecteaza obiectele pentru a face diferenta intre produse si exceleaza in descoperirea de produse.
Ce urmeaza in viitor pentru cumparaturile asistate de AI?
Asistentii de cumparaturi inteligenti au o capacitate uimitoare, iar pe masura ce AI evolueaza, cu algoritmi care folosesc tot mai mult datele clientilor pentru a oferi recomandari de produse mai relevante, aceasta functie are potentialul de a deveni si mai buna. O directie este hiper-personalizarea, unde acesti ghizi ar putea evolua in asistenti virtuali personali, care inteleg cumparatorii la un nivel mai profund.
O alta directie este integrarea capacitatilor de cautare vocala si vizuala, unde acesti ghizi vor putea raspunde la comenzi vocale in limbaj natural, obisnuit. In mod similar, tehnologia de recunoastere vizuala ar putea face totul mai intuitiv, deoarece clientii vor putea incarca imagini ale produselor care ii intereseaza, lasand asistentul AI sa gaseasca articole identice sau similare.
In cele din urma, unul dintre subiectele care umple agenda multor platforme de eCommerce este oferirea de integrari complexe omnichannel. Desi comertul online este vazut ca fiind viitorul, un lucru este cert – retailul offline va continua sa existe multi ani de acum inainte. Asistentii de cumparaturi inteligenti ai viitorului ar putea ajuta consumatorii in diferite canale de retail—atat online, cat si offline. De exemplu, un client ar putea interactiona cu ghidul prin intermediul unui smartphone in timp ce se afla intr-un magazin fizic, primind recomandari bazate pe inventarul magazinului si comportamentul sau online.
Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.