Sectorul eCommerce este extrem de profitabil, dar tocmai acest lucru a dat nastere unei concurente intense. Pentru a se distinge, afacerile cauta in mod continuu sa utilizeze tactici complexe care sa intareasca relatia cu clientii lor. Marketingul prin email este pe piata de ceva vreme, dar cu avansul recent al inteligentei artificiale, ce este capabila sa exploreze comportamentul cumparatorilor, comerciantii pot crea mesaje personalizate, facand din aceasta strategie una dintre cele mai puternice unelte pentru a aborda clientii intr-un mod unic si atractiv. Asadar, sa analizam unele dintre cele mai bune platforme de marketing prin email disponibile in 2023.

Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.

Email-urile personalizate se remarca pentru ca rezoneaza cu preferintele individuale, comportamentele si istoricul de cumparaturi al fiecarui destinatar. Intr-o lume in care consumatorii tanjesc dupa interactiuni autentice, capacitatea de a trimite cu usurinta mesaje concepute pentru fiecare client, este un instrument puternic pentru magazinele online de a se diferentia, de a stimula veniturile si de a cultiva relatii durabile cu clientii.

Cu mesajul potrivit, email-urile pot fi felul tau de a da mana cu clientii, transformandu-i din simpli vizitatori ocazionali in fani infocati.

Daca businessul este nou si lista de clienti nu este atat de mare, poate ca poti scapa trimitand emailuri individual, folosind un client de email gratuit precum Gmail.

Dar ce se intampla daca afacerea ta atrage sute sau mii de clienti? Pur si simplu devine imposibil sa faci lucrul asta fara a angaja o armata de oameni. De asemenea, trimiterea manuala a emailurilor catre clienti individual nu este cea mai buna utilizare a timpului cand ai si alte responsabilitati legate de magazin de care trebuie sa te ocupi. Nevoia de automatizare a marketingului devine critica.

Fiecare platforma majora de ecommerce are un fel de mecanism automat pentru a trimite emailuri. Pentru unele, cum ar fi Magento si Shopware, capabilitatile native pot fi imbunatatite cu extensii complexe.

Pentru cei ce vor sa mearga mai in detaliu, alternativa fezabila este sa utilizeze platforme dedicate de email marketing. Extrem de performante si beneficiind de puterea Inteligentei Artificiale, acestea pot fi integrate cu usurinta in sistemele de eCommerce. Sarcini precum crearea de formulare de email atragatoare pentru construirea unei liste de potentiali clienti, buletine informative uimitoare pentru a anunta vanzari viitoare, automatizarea emailurilor pentru cosurile abandonate, trimiterea de emailuri de multumire, acestea sunt doar cateva beneficii pe care le poti astepta de la unele dintre cele mai bune platforme de email marketing pentru ecommerce.

Adaugand convenienta de a avea rapoarte care iti spun exact cat venit iti aduc emailurile in fiecare zi, poti vedea cu usurinta de ce integrarea magazinului online cu astfel de platforme complexe devine cheia in retailul modern.

Alegerea platformei de email marketing

Integrarea cu magazinul online

O integrare fara probleme a magazinului va sincroniza lista de produse precum si datele clientilor cu platforma de marketing prin email. Acest lucru este esential daca doresti sa prezinti produse in emailuri, sau daca doresti sa trimiti mesaje personalizate precum oferte, recomandari de produse, reamintiri pentru cosurile abandonate, pe baza istoricului de comenzi si comportamentului clientilor.

Din fericire, platformele de top ofera integrari directe cu platforme precum Magento, Shopware sau Shopify.

Daca magazinul tau online vinde doar local, si simti ca exista un serviciu de marketing care se concentreaza exclusiv pe acea zona, sansele de a obtine o integrare fara probleme sunt de asemenea mari daca magazinul online functioneaza pe o platforma bine cunoscuta. De cele mai multe ori, aceste platforme vor oferi documentatie generala pentru a te ajuta cu integrarea.

Unelte creative

O selectie larga de sabloane de email atractive te va ajuta sa personalizezi mesajele. Asigura-te ca aceste sabloane sunt de asemenea adaptate pentru mobil in cazul in care clientii citesc emailurile de pe telefon. In acelasi timp, este important ca platforma sa ofere un editor de email care este usor de utilizat si ofera diverse optiuni de design.

Personalizarea

Adresarea personala a clientilor in emailuri este o practica standard. Verifica daca platforma de marketing aleasa poate sa recomande produse bazate pe interesele clientilor, sau sa afiseze exact articolele pe care le-au pus in cos. Acestea sunt caracteristici complexe si toate platformele moderne ce functioneaza cu AI le ofera.

Segmentarea clientilor și automatizarea emailurilor

Segmentarea clientilor in diverse sectiuni precum geografia si grupul de varsta nu este ceva neobisnuit la majoritatea platformelor de marketing, dar avantajele apar cand platforma este capabila sa ii imparta in grupuri bazate pe achizitii anterioare, interese si comportament.

Platforma de email marketing ar trebui sa fie capabila sa automatizeze scenariile de marketing ecommerce, cum ar fi urmarile post-achizitie sau mesajele pentru cosurile abandonate. Cele mai bune platforme iti vor permite sa construiesti propriile automatizari oferind o gama de declansatoare (triggers) si actiuni. Astfel, vei putea sa o adaptezi la propriile procese, facand-o o parte integranta a ecosistemului tau de eCommerce.

Rapoartele de vanzari

Desi platforma ta de eCommerce probabil face o treaba destul de buna in a-ti arata ultimele tranzactii si veniturile, este probabil ca aici capacitatile sale se vor opri. Nu iti va arata comenzile atribuite campaniilor de marketing prin email. Unele dintre platformele de top folosesc AI pentru a atribui vizitele sau vanzarile anumitor campanii, pentru a arata diverse repere de performanta, sau chiar mai mult, folosesc analiza predictiva pentru a ghici comportamentele viitoare ale cumparatorilor, astfel incat marketerii sa poata tinti mai eficient.

Top platforme de email marketing în 2023

O simpla căautare pe Google iti va dezvalui o mare varietate de oferte dintre care sa alegi. Cu toate acestea, nu toate platformele au aceleasi capabilitati.

Magazinele online, cu setul lor unic de provocari si oportunitati, necesita tooluri specializate. Pe de alta parte, website-urile simple s-ar putea sa nu aiba nevoie de capacitati extinse orientate catre functionalitatile eCommerce. Astfel, este crucial pentru afaceri, in special pentru cele din sectorul eCommerce, sa decida ce unelte se aliniaza cel mai bine cu obiectivele si scopurile lor.

Daca vorbim strict despre platforme care se concentreaza in principal pe magazinele de eCommerce, Klaviyo, ActiveCampaign si Omnisend au recenzii fantastice, cu o gama buna de caracteristici pentru marketingul prin email, cum ar fi notificarile pentru cosul abandonat si personalizarea emailurilor. Aceste platforme ofera, de asemenea, marketing prin SMS daca doresti sa iti contactezi clientii folosind atat emailul, cat si SMS-ul. 

Klaviyo se adreseaza in principal magazinelor online. Alimentata de AI, ofera capacitatea de a personaliza emailurile cu recomandari de produse. Klaviyo urmareste interactiunile si evenimentele de pe site, iar comerciantii pot folosi rezultatele pentru emailuri, automatizari si segmentare. Toate datele clientilor intra in profile individuale intr-un CRM. Klaviyo ofera, de asemenea, capacitati avansate de raportare. In plus fata de un tablou de bord care arata metrici simpli, ofera si repere personalizate pentru afacerea ta.

ActiveCampaign este, de asemenea, una dintre cele mai bune platforme de email marketing care are recenzii excelente din partea clientilor. Alimentata de inteligenta artificiala, software-ul faciliteaza personalizarea emailurilor utilizand datele de contact ale clientilor. Utilizatorii pot, de asemenea, sa testeze pana la cinci versiuni diferite de email pentru a determina ce continut are cea mai buna performanta. Plus, exista si un tester de spam incorporat pentru a verifica daca emailurile sunt susceptibile sa ajunga in junk.

Optiunea de a segmenta audientele este standard. Doua caracteristici care o fac sa iasa in evidenta sunt functiile de urmarire a site-ului web pentru colectarea datelor precum vizitele pe pagina si alte actiuni pe website, plus o selectie extinsa de fluxuri de automatizare predefinite. Utilizatorii pot crea automatizari personalizate de la zero folosind o gama de declansatoare (triggers), inclusiv activitatea pe site.

Omnisend a fost construit special pentru magazinele de comert electronic. Are integrare cu un singur clic cu Shopify, BigCommerce, WooCommerce si altele, ceea ce inseamna ca nu este doar usor sa ii integrezi, dar si sa sincronizezi datele cu platforma.

Platforma acopera intregul proces de marketing de pe website. Utilizatorii pot, de asemenea, sa profite de fluxurile de lucru automatizate pentru mesaje de cos abandonat sau de bun venit pentru a obtine mai multe vanzari.

Brevo este o suita completa CRM, cu un set de instrumente de vanzari si marketing care lucreaza impreuna pentru a construi o strategie eficienta. Platforma include un editor de emailuri ‘drag-and-drop’, o selectie de sabloane de email complet personalizabile, o functie complexa pentru segmentarea audientei, un asistent AI pentru a ajuta la personalizarea continutului, plus capacitatea de a efectua testari A/B. Bonusul real cu Brevo este capacitatea de a crea metrici in detaliu pentru emailuri, cum ar fi heatmaps ale clicurilor. Multiple canale, cum ar fi SMS, WhatsApp, chat live si notificari push, sunt toate accesibile in cadrul interfetei Brevo.

HubSpot este un alt concurent care dispune de un CRM puternic. Platforma include un Hub de Marketing si un Hub de Vanzari (CRM). Hub-ul de Marketing are toate instrumentele necesare pentru a creste traficul, acoperind emailuri, reclame pe retelele sociale, chat live, video, SEO si continut.

Hub-ul de Vanzari adauga urmarirea si programarea emailurilor, programarea intalnirilor, CRM, clasificarea predictiva a lead-urilor, automatizarea vanzarilor si raportarea. Hub-ul lor de Servicii ofera functii de ticketing si suport.

Mailchimp este una dintre cele mai populare platforme. Retailerii de obicei incep cu ea din cauza interfetei simple si apoi se muta catre alternative mai complexe. Mailchimp include un editor de emailuri drag-and-drop si sabloane profesionale care ajuta la crearea de campanii estetice in cateva minute. Formularele de inscriere de tip pop-up pot fi adaugate pe site pentru a creste audienta.

MailerLite este un alt concurent puternic si avantajul sau este combinarea simplitatii cu caracteristicile alimentate de AI pentru a crea una dintre cele mai usor de utilizat platforme disponibile pe piata. Dispune de multe sabloane predefinite sau, daca doriti sa creati emailuri personalizate, editorul drag-and-drop face totul sa fie simplu.

Functiile de automatizare ale platformei permit secvente de email personalizate si campanii tintite. Exista, de asemenea, capacitati ample de analiza si raportare pentru a ajuta comerciantii sa urmareasca performanta campaniilor si sa optimizeze strategiile de marketing.

Si pentru ca alegerea unei platforme de email marketing dezvoltata local aduce o multitudine de beneficii – cum ar fi o mai buna intelegere a nuantelor, preferintelor si mediului local, am decis sa scriem cateva randuri despre theMarketer, o platforma care a inceput sa iasa in evidenta in lumea eCommerce-ului romanesc, si nu numai.

In primul rand, platforma poate fi integrata usor cu principalele platforme de comert electronic si ofera toate comoditatile pe care le ofera platformele complexe de marketing prin email: sabloane incorporate, un editor intuitiv drag and drop, segmentarea clientilor si fluxuri automate pentru automatizare. Clientii pot primi mesaje prin toate canalele principale: email, SMS sau campanii de notificare push. Formulare pop-up pot de asemeni fi create si platforma se mandreste cu unele dintre cele mai bune rate de livrare pentru emailuri.

theMarketer dispune de un set cuprinzator si precis de raportare si analiza, care permite utilizatorilor sa efectueze teste A/B, sa obtina sugestii de pret pentru a maximiza vanzarile, sa descopere articolele cele mai / cele mai putin populare si sa vada cum clientii lor interactioneaza cu fiecare tip de produs.

Dar unul dintre atuurile sale este capacitatea de a crea continut irezistibil cu recomandari personalizate bazate pe AI, in functie de comportamentul clientilor.

Per total, un produs excelent, iar caracteristicile sale alimentate de AI fac din theMarketer un concurent puternic pentru cele mai bune platforme de marketing prin email focalizate pe comertul electronic.

Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.