SEO si comertul online – o relatie dificila si provocatoare, in principal din cauza dinamicii industriei eCommerce. Acolo unde unul necesita simplitate, celalalt prospera prin functii vizuale si integrari complexe. Pentru a ajunge la un acord, comerciantii trebuie sa ia adesea decizii dificile, multe dintre acestea implicand intrebari de genul „Merita?” Dar odata ce au ajuns la o sinergie, este o legatura care transforma navigarea in cumparaturi si clicurile in conversii.
Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.
In acest articol, vom explora nuantele acestei relatii si vom descoperi cum stapanirea SEO poate deveni un factor decisiv pentru orice afacere eCommerce care aspira sa prospere pe piata digitala.
Rolul SEO în eCommerce
Deoarece influenteaza semnificativ vizibilitatea online a unui site web si capacitatea sa de a ajunge la clienti, optimizarea pentru motoarele de cautare a devenit o parte fundamentala a marketingului digital. Este bine cunoscut – utilizatorii rar se aventureaza dincolo de prima pagina Google si acesta este, fara indoiala, unul dintre principalele motive pentru a incerca sa fii acolo.
Legatura dintre plasarea pe prima pagina a motoarelor de cautare si succesul in eCommerce este directa si influenta. In piata digitala, vizibilitatea este importanta, iar clasamentul in topul motoarelor de cautare se traduce adesea prin cresterea vizibilitatii si accesibilitatii pentru potentialii clienti. Cand un site de eCommerce apare pe prima pagina, acesta castiga mai mult trafic, ceea ce adesea duce la cifre de vanzari mai mari. Acest lucru se datoreaza faptului ca website-urile cu clasare in top sunt percepute ca fiind mai de incredere de catre consumatori.
Exista multi comercianti care ajung la acelasi rezultat injectand capital in reclame platite. Totusi, a fi acolo organic inseamna mult mai mult decat vizibilitate. Procesul este dificil si de lunga durata, dar odata ce un magazin online ajunge acolo, este o recunoastere foarte apreciata ca ofera nu numai continut de calitate, dar si o experienta de cumparaturi intuitiva.
Strategiile eficiente de SEO conduc la timpi de incarcare mai rapizi si o navigare mai usoara, care sunt factori critici in pastrarea interesului clientilor si reducerea ratei de abandon. In plus, cuvintele cheie tintite permit website-urilor eCommerce sa atraga o audienta specifica si mai interesata, crescand potential probabilitatea achizitiilor.
In esenta, cu cat un website se claseaza mai sus in rezultatele cautarii, cu atat are mai multe sanse de a capta si converti traficul online in vanzari reale, subliniind rolul vital al SEO in succesul afacerilor online.
SEO pentru website-urile de eCommerce – o incercare provocatoare
Unul dintre motivele principale este natura extrem de competitiva a pietei digitale. Nenumarate magazine online se lupta pentru atentia consumatorilor, astfel incat a iesi in evidenta in clasamentele motoarelor de cautare devine o sarcina grea.
Website-urile de eCommerce necesita de obicei integrari complexe care pot afecta semnificativ scorurile SEO. Filtrele avansate de cautare, sistemele de recenzii ale clientilor, motoarele de personalizare si diverse plugin-uri imbunatatesc experienta utilizatorului si functionalitatea, dar adauga si complexitate structurii unui site web, crescand timpul de incarcare si facand site-ul mai dificil de parcurs si de indexat de catre motoarele de cautare.
Comerciantii se confrunta adesea cu situatii in care o integrare care afecteaza negativ scorul este atat de importanta pentru oferirea unei experiente de cumparaturi mai bune, incat pur si simplu trebuie sa aleaga una in detrimentul celeilalte, daca optimizarea nu este posibila.
Algoritmii motoarelor de cautare vad viteza website-ului ca pe un metric valoros si orice caracteristica care incetineste un site web, indiferent cat de benefica este pentru imbunatatirea experientei de cumparaturi, poate afecta negativ clasarea SEO a acestuia.
Nu numai atat, dar integrarile complexe pot duce la cresterea fisierelor JavaScript si CSS, care, daca nu sunt optimizate corespunzator, pot incetini si mai mult website-ul si pot afecta vizibilitatea sa in cautari.
Cu toate acestea, exista o cale de iesire. In majoritatea cazurilor, cand aceste integrari sunt bine implementate avand in minte SEO, cum ar fi asigurarea unui cod curat, incarcare eficienta si responsivitate mobila, ele pot imbunatati semnificativ experienta utilizatorului, mentinand vizitatorii website-ului angajati pentru perioade mai lungi si imbunatatind scorurile SEO. Cheia sta in a avea o echipa foarte calificata de developeri care poate echilibra functionalitatea oferita de aceste integrari cu nevoia de un site web rapid, receptiv si usor de navigat.
Componente cheie ale SEO pentru eCommerce
Google utilizeaza un algoritm complex pentru a imbunatati calitatea si relevanta rezultatelor cautarii, dar este important de cunoscut ca acesta evolueaza constant, de aceea comerciantii trebuie sa se mentina mereu la curent cu cele mai bune practici ale Google pentru SEO.
Multe dintre componentele SEO exista de la inceputul motoarelor de cautare. Calitatea continutului ocupa inca o pozitie inalta cand vine vorba de optimizarea pentru motoarele de cautare. Continutul trebuie sa fie relevant, original si informativ.
Conceptul de prospetime a continutului este, de asemenea, vital pentru un SEO eficient. Adaugarea de continut nou indica motoarelor de cautare ca website-ul este activ si ofera in continuare informatii actualizate. In plus, utilizarea cuvintelor cheie care imbunatatesc textul si nu il incarca asigura relevanta si actualitatea continutului. Cerintele clasice includ, de asemenea, o structura URL curata, logica, si elemente de SEO pe pagina, cum ar fi etichetele de titlu, descrierile meta, etichetele H1 si atributele ALT pentru imagini.
Linkurile interne si externe de pe website joaca in continuare un rol important – fiecare link care indica spre site actionand ca un vot de incredere in credibilitatea si relevanta sa. Cu toate acestea, pentru a ne asigura ca sunt benefice pentru SEO, trebuie sa verificam ca acestea sunt relevante si nu spam. Linkurile care duc la blogurile companiei sau la conturile active de social media sunt exemple principale de utilizare valoroasa a linkurilor.
De asemenea, parte a cerintelor traditionale pentru a avea un site web mai bine clasat includ toate actiunile care cad in sfera tehnica, cum ar fi utilizarea corespunzatoare a schema markup, crearea de sitemaps XML (vitale pentru ghidarea motoarelor de cautare in parcurgerea si indexarea eficienta a paginilor website-ului) sau utilizarea de tag-uricanonice care ajuta la prevenirea problemelor de continut duplicat.
Alaturi de acestea, implementarea masurilor de securitate devine din ce in ce mai importanta. Implementarea HTTPS asigura conexiuni securizate, protejand atat site-ul web, cat si datele utilizatorilor sai impotriva potentialelor brese de securitate. Mai mult, adoptarea masurilor robuste pentru protectia datelor nu doar ca favorizeaza increderea utilizatorilor, dar si respecta accentul tot mai mare pus de motoarele de cautare pe securitatea site-urilor web ca factor de clasare.
Asa cum am specificat anterior, motoarele de cautare isi actualizeaza constant algoritmii, iar recent, realizarea tuturor celor de mai sus a devenit mai degraba o cerinta decat ceva ce diferentiaza site-ul dvs.
Nu este surprinzator ca, in 2021, Google a anuntat un nou factor de clasare organica – experienta pe pagina. Evaluarea site-urilor web prin ceea ce simte un utilizator atunci cand interactioneaza cu o pagina are mult sens, in special pentru site-urile de comert electronic, unde intreaga experienta, de la cautarea produselor pana la plasarea comenzilor, este integrala pentru succesul afacerii. Pentru a o masura, Google a dezvoltat Core Web Vitals.
Noile metrice, cum ar fi Largest Contentful Paint, care masoara timpul in care cel mai mare element de continut (fie ca este o imagine sau un videoclip) apare pe ecran, First Input Delay, care masoara timpul necesar browserului pentru a raspunde la prima interactiune a utilizatorului, sau Cumulative Layout Shift care masoara experienta vizuala a paginii, determinand cat de “stabil” se incarca continutul pe ecran – toate arata importanta pe care Google o acorda experientei de navigare.
Din fericire, pentru toate acestea, Core Web Vitals ofera analize avansate, astfel incat dveloperii pot afla si rezolva usor problemele care fac ca site-ul web sa aiba performante sub asteptari.
O alta schimbare semnificativa in modul in care motorul de cautare proceseaza si clasifica site-urile web este indexarea prioritizata a versiunilor mobile de catre Google. Google foloseste acum predominant versiunea ‘mobile-first’ pentru indexare si clasare. Daca un site web nu are o versiune mobila, Google va indexa in continuare versiunea pentru desktop, dar site-ul s-ar putea sa nu aiba performante la fel de bune in clasamentele de cautare comparativ cu competitorii optimizati pentru mobil. Aceasta schimbare necesita ca expertii SEO sa acorde o importanta crescuta versiunii mobile a site-urilor lor web si sa se asigure ca toate optimizarile sunt prezente si aici.
Desi social media nu influenteaza direct clasarea in motoarelor de cautare, rolul sau in imbunatatirea vizibilitatii online, constientizarea marcii, distributia continutului si crearea de backlink-uri o face o resursa valoroasa in orice strategie SEO.
Platformele de social media servesc drept canale puternice pentru distributia de continut. Prin partajarea linkurilor catre continutul website-ului tau pe social media, ii maresti eficient acoperirea. Aceasta distributie duce la mai mult trafic catre website-ul tau, deoarece utilizatorii descopera continutul tau prin aceste platforme. Motoarele de cautare tind sa favorizeze website-urile care sunt bine privite si frecvent mentionate in diverse spatii online, inclusiv pe social media.
Instrumente SEO oferite de principalele platforme de eCommerce
Atat Magento, cat si Shopware, platformele de e-commerce cu care lucram, sunt dotate nativ cu instrumente robuste pentru a imbunatati SEO. Crearea de URL-uri curate si usor de utilizat pentru produse si categorii, personalizarea metadatelor, generarea sitemap, tag-uri canonice, toate sunt acoperite.
In acelasi timp, temele Magento si Shopware sunt in general responsive pe mobil, ceea ce este vital pentru SEO, mai ales cu indexarea mobile-first a Google. Acest lucru asigura ca website-ul este usor navigabil si utilizabil pe dispozitivele mobile.
Cei care vor sa duca lucrurile la un nivel cu totul nou au la dispozitie multe extensii disponibile in pietele ambelor platforme care pot ajuta la automatizarea si gestionarea unora dintre procesele SEO mai eficient.
Pentru Magento, SEO Toolkit Pro de la Amasty este o extensie ‘all-in-one’ care acopera toate functiile esentiale despre care am vorbit in acest articol. In plus, este capabil sa efectueze verificari automate ale sanatatii SEO pentru a monitoriza eficacitatea SEO a website-ului tau.
Extensia Magento 2 SEO de la BSS Commerce ofera toate instrumentele necesare pentru a optimiza website-ul tau Magento si poate fi usor cuplata cu noua extensie Magento 2 ChatGPT, pentru crearea de continut captivant. Extensia este compatibila cu ultima versiune Magento si de asemenea cu tema foarte apreciata Hyva.
Pentru Shopware, SEO Ultimate este un plugin foarte bine vazut, care extinde instrumentele native ale platformei cu multe setari si optimizari importante. Produsul include un Instrument de Previzualizare SERP care permite utilizatorilor sa vada cum va arata pagina lor web in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare, ajutandu-i sa imbunatateasca continutul si rata ‘click-through’.
Suntem pasionati de comertul electronic si marketing, asa ca, daca ai nevoie de informatii despre produsele si serviciile noastre, suntem aici pentru a te ajuta.